Reklamačný poriadok
platný a účinný odo dňa 1.3.2015
1 Úvodné podmienky
- Tieto záručné a reklamačné podmienky upravujú vzťah medzi Dodávateľom a Odberateľom a dopĺňajú Zmluvu o obchodných vzťahoch B2C Partner (ďalej len “Zmluva“) a Všeobecné obchodné podmienky (VOP), a tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy.
- Vzťah medzi Dodávateľom a Odberateľom sa pri uplatňovaní reklamácií spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a ustanoveniami tohto reklamačného poriadku. Dodávateľ a Odberateľ týmto zhodne konštatujú, že ustanovenia reklamačného poriadku majú prednosť pred príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka s výnimkou uplatnenia kogentných noriem Obchodného zákonníka.
- Odberateľ prijíma platnosť záručných a reklamačných podmienok okamihom potvrdenia objednávky zo strany Dodávateľa.
- Dodávateľ si účinnosťou tohto reklamačného poriadku vyhradzuje právo na akúkoľvek zmenu jeho ustanovení pri rešpektovaní kogentných noriem Obchodného zákonníka a ostatných právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky. Akékoľvek zmeny reklamačného poriadku sú účinné od 3 dňa po ich zverejnení na webovej stránke www.edsystem.sk.
2 Prevzatie tovaru a nebezpečenstvo škody na tovare
- Odberateľ je povinný riadne a včas dodaný tovar skontrolovať, čo najskôr po prechode nebezpečenstva za škodu na tovare (t.j. bezodkladne po prevzatí tovaru). Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Odberateľa v prípade, kedy je Dodávateľ podľa zmluvy povinný odoslať tovar, po jeho odovzdaní dopravcovi na zmluvou určenom mieste a ak uvedená povinnosť Dodávateľa zo zmluvy nevyplýva, po odovzdaní tovaru prvému dopravcovi na prepravu do miesta určenia.
- Odberateľ je povinný prehliadnuť dodaný tovar bez zbytočného odkladu po tom, ako sa dostal do jeho dispozície. Pokiaľ Odberateľ zistí, že dodaný tovar bol mechanicky poškodený po prevzatí prepravcom, a to aj dodatočne, je povinný bezodkladne kontaktovať prepravcu a požiadať o vyhotovenie zápisu o spôsobení škody. Zároveň je povinný upovedomiť Dodávateľa o tom, že upovedomil prepravcu o vzniku škody. Následne je povinný kontaktovať reklamačné oddelenie Dodávateľa, kde bude reklamácia tovaru na základe zápisu o škode vyriešená. Bez uvedeného písomného dokladu (zápisnica o spôsobení škody) nie je možné uznanie mechanického poškodenia zo strany Dodávateľa.
- V prípade, že Odberateľ tovar neprehliadne alebo nezabezpečí riadne a včas jeho prehliadku v dobe prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistených pri prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v dobe prechodu nebezpečenstva škody na tovare. Prehliadku musí Odberateľ vykonať tak, aby zistil všetky vady, ktoré je možné zistiť pri vynaložení odbornej starostlivosti.
- Odberateľ je povinný bezodkladne najneskôr do 12 hodín po vykonaní prehliadky oznámiť Dodávateľovi všetky vady, ktoré zistil, resp. ktoré bolo možné pri vynaložení odbornej starostlivosti riadne a včas zistiť. V prípade rozdielu v množstve alebo druhu tovaru medzi údajmi v dodacom liste a skutočne dodaným tovarom, je Odberateľ povinný najneskôr do dvoch pracovných dní písomne upovedomiť Dodávateľa o uvedenej skutočnosti. Odberateľ sa zaväzuje uhradiť cenu za dodanie väčšieho množstva tovaru len v prípade, ak túto skutočnosť neoznámil podľa ustanovení predchádzajúcej vety Dodávateľovi.
3 Zodpovednosť za vady a záruka za akosť
- Vyššie uvedené pravidlá pre reklamáciu platia zhodne ako pre reklamáciu vád dodaného tovaru, za ktoré predávajúci zodpovedá zo zákona, tak pre reklamáciu vád tovaru, za ktorého akosť predávajúci prevzal záruku. K reklamácii je nutné vo všetkých prípadoch predložiť doklad o zaplatení a dodaní tovaru, ktorého vady sú reklamované.
- Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, za ktoré Dodávateľ zodpovedá v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka, musí Odberateľ uplatniť v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka, a v prípade reklamácie vád tovaru, za ktorého akosť prevzal Dodávateľ záruku, musia byť vady reklamované najneskôr do konca záručnej doby. Záručná doba pri osobnom odbere začína plynúť dňom prevzatia tovaru Odberateľom a v prípade odoslania tovaru v deň prevzatia tovaru od určeného dopravcu na mieste určenia.
- Odberateľ je povinný uplatniť vady tovaru bez zbytočného odkladu, najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa zistenia vady alebo odo dňa, kedy vada mohla byť pri náležitej starostlivosti zistená. Neuplatnením nároku z vád tovaru a nevytknutím vady v lehote 3 dní odo dňa zistenia vady alebo odo dňa, kedy vada mohla byť zistená, zaniká právo na uplatnenie reklamácie, a zároveň aj akékoľvek nároky vyplývajúce z vád tovaru. Ak je na tovar poskytovaná záruka, musí byť vada oznámená a nároky vyplývajúce z vady tovaru uplatnené do konca tejto záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
4 Vybavenie reklamácie
- Kupujúci je oprávnený uplatňovať reklamácie elektronickou poštou na adresu (reklamace@edsystem.cz), a v informačnom systéme Predávajúceho. Osobné reklamácie je možné len preberať po predchádzajúcom zadaní do informačného systému a to len na pobočkách Predávajúceho v Žiline, Banskej Bystrici a v Košiciach. Osobné reklamácie sú uplatňované v otváracích hodinách uvedenom na webovom sídle Predávajúceho (www.edsystem.sk) v časti Kontakty v pracovných dňoch. Reklamácie nemôžu byť osobne uplatňované v sídle Predávajúceho v Bratislave.
- V prípade akýchkoľvek otázok súvisiacich s uplatnením reklamácie je Odberateľ oprávnený kontaktovať reklamačné oddelenie Dodávateľa.
- V prípade, ak má výrobca na území Slovenskej republiky autorizované servisné stredisko, je Odberateľ povinný uplatniť nároky z vád tovaru prostredníctvom reklamácie priamo v príslušnom autorizovanom servisnom stredisku. Zoznam autorizovaných servisných stredísk je uvedený na Webovej stránke Dodávateľa. Náklady súvisiace s uplatnením reklamácie (balenie, doprava, pošta,...) do miesta vybavenia reklamácie znáša Odberateľ.
- V prípade podmienečnej reklamácie závisí doba vybavenia od Dodávateľa. V prípade, že výrobca neuzná reklamáciu ako oprávnenú záručnú opravu, znáša všetky náklady spojené s vybavením reklamácie Odberateľ a tovar bude Odberateľovi vrátený až po uhradení vynaložených nákladov.
- V prípade oprávnenej reklamácie znáša Dodávateľ všetky náklady súvisiace s odoslaním tovaru späť Odberateľovi.
- Balíky určené pre reklamačné oddelenie, musia byť jasne označené „RMA“, alebo „REKLAMAČNÉ ODDELENIE“. Pokiaľ je balík určený pre konkrétnu osobu, treba uviesť aj meno (obchodník, sklad, RMA, účtovné,...), ak je v balíku viacero položiek, je nutné prikladať súpis reklamovaného tovaru. Reklamačné balíky zaslané na náklady príjemcu nebudú autorizovaným servisným strediskom ani Dodávateľom akceptované.
- Uplatnením reklamácie v sídle Dodávateľa, v prípade, že Odberateľ vedel a mal reklamovať priamo v autorizovanom servisnom stredisku, vzniká nárok Dodávateľa na úhradu nákladov spojených s prepravou reklamovaného tovaru do autorizovaného servisného strediska, z dôvodu, že Dodávateľ Odberateľa v reklamačnom poriadku na také konanie upozornil.
- Odberateľ je povinný odoslať tovar v takom balení, aby nedošlo k mechanickému poškodeniu počas prepravy. Dodávateľ odporúča zasielať reklamovaný tovar v originálnom balení, antistatických obaloch a pod.
- Odberateľ je zodpovedný za kontrolu sériových čísel tovaru a čísel vyznačených na záručnom liste a pokiaľ zistí rozdiel, kontaktuje písomne do troch pracovných dní od prevzatia tovaru Dodávateľa. Zamestnanci Dodávateľa zabezpečia odstránenie vzniknutého rozdielu a zaslanie nového záručného listu na náklady Odberateľa. Reklamácia sa považuje za neoprávnenú v prípade, ak Odberateľ neoznámil uvedené skutočnosti, bez nároku na uplatnenie vád z tovaru.
- Súčasťou reklamovaného tovaru pri odovzdaní na vybavenie reklamácie musí byť záručný list a doklad o kúpe tovaru.
- Pri nedodržaní niektorej z požiadaviek Dodávateľa nebude tovar na uplatnenie práv z reklamovaného tovaru prijatý a bude odoslaný na náklady Odberateľa späť na adresu uvedenú na obale tovaru.
- Odberateľ pri uplatňovaní reklamácie vyplní reklamačný formulár zverejnený na stránke Dodávateľa, prípadne zašle mailom žiadosť s uvedením informácií o vadnom produkte, číslo faktúry, kód produktu, sériové číslo a popis závady. Akceptovaný bude iba riadne a včas vyplnený reklamačný formulár.
- Odberateľ je oprávnený preveriť stav svojej reklamácie priamo na www.edsystem.sk. Dodávateľ nepreberá tovar zasielaný spešninou.
- V prípade, že si Odberateľ neprevezme reklamovaný tovar (oprávnená a neoprávnená reklamácia) do 90 dní odo dňa jej vybavenia, je Dodávateľ oprávnený účtovať skladné za tovar vo výške 2,00 EUR za každý aj začatý deň uskladnenia.
5 Zvozy reklamácií
-
Zlepšili sme pre vás riešenie reklamácií našou spoločnosťou — zvozy reklamácií.
V časti reklamačného formulára máte možnosť zvoliť si zvoz reklamácie, a tým spustiť túto službu. - Čo získate?
Predovšetkým bezstarostnosť s dopravou, ktorú zabezpečíme za Vás. Zároveň nižšiu cenu dopravy hlavne pri ťažších balíkoch. - Čo sa udeje po zvolení tejto služby?
Na druhý deň k Vám príde náš dopravca a reklamáciu od Vás vyzdvihne. Táto služba je spoplatnená jednotnou sadzbou 3 € bez DPH za jeden zvoz (maximálna váha 35 kg). V prípade, že máte v jeden deň viac reklamácií, je potrebné ich zabaliť do jedného balíka, ktorý bude mať referenciu prvej reklamácie a do balíka je potrebné priložiť súpis reklamácií, resp. ich RMA čísla. Za danú službu na konci mesiaca od nás obdržíte jednu faktúru, kde budú zosumarizované všetky zvozy. - Od kedy je táto služba dostupná?
Služba je dostupná od 16.12.2013. Stačí si zvoliť danú službu — zvoz reklamácie. - Čo s reklamáciami nad 35 kg?
Vieme Vám zabezpečiť aj zvoz ťažších produktov, radi sa s Vami skontaktujeme a dohodneme individuálnu cenu a termín. - V prípade otázok neváhajte kontaktovať náš RMA tím.
6 Záručná doba
- Dodávateľ poskytne na vybrané druhy tovarov záruku za akosť, ktorou preberá písomne záväzok, že dodaný tovar bude po stanovenú dobu spôsobilý pre použitie k dohodnutému alebo obvyklému účelu, tzn., že dodaný tovar si zachová dohodnuté alebo obvyklé vlastnosti. Záručná doba začína plynúť v deň prevzatia tovaru, ak niektoré ustanovenie Zmluvy o obchodných vzťahoch, VOP alebo tohto Reklamačného poriadku neustanovuje inak.
- Dodávateľ nezodpovedá za škodu spôsobenú nesprávnym skladovaním tovaru, funkčných vlastností a škôd z neodborného používania tovaru a škôd spôsobených vonkajšími udalosťami a chybnou manipuláciou. Na vady tohto pôvodu sa nevzťahuje ani poskytnutá záruka.
- Dodávateľ poskytne záručnú dobu na tovar v dĺžke trvania, ktorá je uvedená v záručnom liste a ktorá vychádza zo záručnej lehoty poskytovanej výrobcom.
- Do záručnej doby sa nezapočítava doba, ktorá uplynie od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia. Záručná doba tovaru opraveného prípadne vymeneného na základe uplatnenej reklamácie dobieha podľa záruky pôvodného tovaru a to aj v prípade, kedy došlo v rámci reklamačného poriadku k vybaveniu reklamácie výmenou tovaru s iným sériovým číslom.
- Dodávateľ má právo na náhradu vzniknutých servisných, organizačných a manipulačných nákladov vo výške min. 17,00 EUR bez DPH za uplatnenie reklamácie 1ks tovaru, v prípade že, tovar je k reklamácii zaslaný bez vyplneného písomného oznámenia o vade tovaru, pri testovaní sa neprejaví popisovaná závada a tovar bude považovaný za plne funkčný, záručná doba na tovar už uplynula, alebo vada bola spôsobená nevhodným zaobchádzaním s tovarom.
7 Nároky z vád tovaru
- V prípade, že reklamácia tovaru v záručnej dobe je oprávnená, je Dodávateľ povinný vykonať opravu zistených vád tovaru bezodplatne. V prípade, že tovar je neopraviteľný, má Odberateľ právo na ten istý druh náhradného tovaru. Dodávateľ je oprávnený v prípade, že ten istý druh náhradného tovaru nie je k dispozícii, odovzdať Odberateľovi náhradný tovar, ktorý spĺňa obdobné parametre a technické riešenia predtým zakúpeného tovaru. V prípade, že neopraviteľný reklamovaný tovar nie je na trhu dostupný, reklamácia tovaru bude vybavená adekvátnou náhradou alebo vystavením dobropisu vo výške ceny adekvátnej náhrady, stanovenej reklamačným oddelením Dodávateľa. V takom prípade je Dodávateľ oprávnený rozhodnúť o tom, či tovar vybaví adekvátnou náhradou alebo vystavením dobropisu.
Reklamáciu je Dodávateľ povinný vybaviť v čo najkratšom možnom termíne odo dňa prijatia reklamácie. - V prípade, že tovar neobsahuje záručný list, je záručná doba určená podľa špecifikácie záručných dôb uvedených v niektorom z ustanovení tohto Reklamačného poriadku alebo priamo na Webovej stránke Dodávateľa. V prípade, ak súčasťou dodania tovaru nebol záručný list a zároveň záručná doba tovaru nie je uvedená v žiadnom ustanovení tohto Reklamačného poriadku alebo na Webovej stránke Dodávateľa, vzťahuje sa na tovar záručná doba v dĺžke trvania 6 kalendárnych mesiacov. Náklady súvisiace s opravou reklamovaného tovaru po záručnej dobe znáša Odberateľ.
- Záruka poskytovaná v záručnej dobe sa nevzťahuje na vady tovaru vzniknuté použitím neautorizovaného softwaru a spotrebného materiálu, počítačovými vírusmi, používaním tovaru v pracovných podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi pracovným podmienkam kancelárskeho prostredia, nadmerným zaťažovaním tovaru alebo používaním tovaru spôsobom, ktorý je v rozpore s dokumentáciou či všeobecnými zásadami, neodbornou inštaláciou, neodborným obsluhovaním či zanedbanou starostlivosťou o tovar, zapojením do elektrickej siete nezodpovedajúcej príslušnej STN, vyššou mocou, meteorologickými vplyvmi (predovšetkým zásahom blesku a pod.)
- Záruka poskytovaná v záručnej dobe sa taktiež nevzťahuje na vady tovaru v prípade, ak má tovar odstránené alebo poškodené výrobné číslo, ak bol mechanicky poškodený po jeho prevzatí, poškodený v dôsledku prevádzkovania v nevhodných podmienkach, vystavený chemicky agresívnemu prostrediu, vysokej teplote elektrickému alebo magnetickému poľu, ak má odstránenú plombu alebo ak bol poškodený živelnou pohromou, poruchou elektrického prúdu alebo tým, že Odberateľ používal a manipuloval s tovarom v rozpore s návodom na použitie a v rozpore so záručnými podmienkami výrobcu.
- Reklamovaný tovar nesmie byť polepený štítkami, popísaný perom, fixkou, alebo inak označený.
8 Náhrada škody a neoprávnená reklamácia
- Odberateľ je povinný sa oboznámiť s konkrétnymi záručnými podmienkami výrobcu, prípadne s návodom na použitie, najneskôr pri prevzatí tovaru. V prípade, ak Odberateľ poruší povinnosť oboznámiť sa so záručnými podmienkami výrobcu, prípadne s návodom na použitie a v dôsledku toho dôjde k poškodeniu tovaru, jeho čiastočnému alebo úplnému zničeniu, najmä ak v dôsledku nesprávnej manipulácie s tovarom alebo v dôsledku nesprávneho používania tovaru sa vyskytne vada, ktorá by pri obvyklom a riadnom užívaní nebola vznikla, Dodávateľ za vznik takej vady nezodpovedá. Tým nie je dotknuté právo na náhradu škody, ktorá tým Dodávateľovi vznikla.
- Ak sa preukáže, že reklamovaná vada bola spôsobená konaním Odberateľa - poškodením tovaru nesprávnym používaním, alebo nevhodnou manipuláciou (zatečenie) a Odberateľ napriek tomu, že o tejto skutočnosti vedel, alebo vedieť mohol, vadu reklamoval, môže Dodávateľ od Odberateľa požadovať náhradu škody, ktorú mu tým spôsobil.
- V prípade neoprávnenej reklamácie je Odberateľ povinný uhradiť manipulačný poplatok za každú neuznanú reklamáciu vo výške 6,64 EUR + DPH.
- V prípade skrytej vady, napr. zatečená klávesnica, spálená karta vga pod chladičom, pretaktovanie , ktorú nie je možné zistiť pri preberaní reklamácie si Dodávateľ vyhradzuje nárok na náhradu škody u Odberateľa, pokiaľ reklamácia nebude uznaná výrobcom.
- Ak Dodávateľ s vynaložením odbornej starostlivosti nemôže dostatočne identifikovať reklamovaný tovar (tzv. alternatívne tonery), z dôvodu straty seriového čísla, a napriek tejto skutočnosti dôjde zo strany Dodávateľa k riadnemu vybaveniu reklamácie, zodpovedá Odberateľ za škodu, ktorú týmto konaním spôsobil a to v prípade, ak distribútor Dodávateľa uzná takú reklamáciu za neoprávnenú. Odberateľ je povinný na úhradu dostatočne preukázaných nákladov, ktoré Dodávateľ na vybavenie takej reklamácie vynaložil.
9 Spotrebný materiál
do tejto kategórie patria všetky žiarovky, výbojky, batérie, náplne do tlačiarní (tonery, cartridge), pásky. Záručná doba v trvaní 6 mesiacov.
Hewlett-Packard
Všeobecné záručné podmienky pre HP nájdete na http://www.hp.sk/zaruka/
HP spotrebný materiál
- Kazeta nebola otváraná a nie je mechanicky poškodená,
- Kazeta nebola opätovne plnená,
- Expirácia kazety ešte neuplynula,
- Kupujúci predloží vzorku tlače, ktorá dokumentuje vadu a podrobný popis vady,
- Kupujúci zabezpečí trysky pred zasychaním.
CANON
- na tlačové hlavy sa vzťahuje všeobecná záručná doba v dĺžke trvania 6 mesiacov pri použití Canon náplne, alebo max. 4 výmeny originál Canon náplní,
- je nutné priložiť skúšobný výtlačok,
- technické informácie a odpovede na najčastejšie otázky nájdete na stránkach http://www.canon.cz/Support/.
EPSON
- na spotrebný materiál záručná doba v dĺžke trvania 6 mesiacov,
- je nutné priložiť skúšobný výtlačok,
MINOLTA
- na spotrebný materiál záručná doba v dĺžke trvania 6 mesiacov,
- je nutné priložiť skúšobný výtlačok,
- reklamáciu na výrobky MINOLTA prosím uplatňujte v autorizovaných servisoch pre MINOLTU uvedených na našej stránke
SAMSUNG
- na spotrebný materiál záručná doba v dĺžke trvania 6 mesiacov
- je nutné priložiť skúšobný výtlačok,
LCD monitory
ak nie sú bližšie špecifikované podmienky dané výrobcom, platné sú nasledovné špecifikácie:
Biele body:
- viac ako 8 subpixlov jednej farby, minimálna vzdialenosť 15 mm,
- viac ako 2 prípady, keď vypálené subpixle sú vedľa seba,
- červené, zelené a modré subpixle jedného pixla sú zle osvetľované súčastne
Tmavé body:
- viac ako 8 subpixlov jednej farby, minimálna vzdialenosť 5 mm,
- viac ako 2 prípady, keď vypálené subpixle sú vedľa seba,
- červené, zelené a modré subpixle jedného pixla sú zle osvetľované súčastne
Pre monitory LG platia tieto podmienky reklamovateľnosti - KLIKNI TU (pdf súbor)
NEC-Mitsubishi
- monitory NEC-Mitsubishi sú vyrábané tak, aby spĺňali normu ISO 13406-2
Philips monitory
- monitory Philips majú tieto podmienky reklamovateľnosti - pdf súbor
BENQ monitory Pixel Policy Standard
- definícia defects - doc súbor
LCD Fujitsu Siemens definícia vadných pixelov - doc súbor
Monitory ViewSonic záručné podmienky - doc súbor
ASUS LCD monitory - záručné podmienky ASUS
- ASUS neposkytuje garanciu nulových vadných bodov na LCD. To znamená, že záručnú opravu (výmenu) panelu je možné uskutočniť iba ak LCD panel obsahuje viac ako 3 svetlé body, alebo viac ako 5 tmavých bodov. Predĺžená záruka sa na tento produkt taktiež nevzťahuje.
Sony PlayStation 3 - pdf súbor
Sony PlayStation 2 a PSP - pdf súbor
Informácia k poskytovaniu záručnej opravy - pdf súbor
Smernice pre predajcov o Centralizovanom servise výrobkov Sony - doc súbor
Pri tovare typu software sa záruka vzťahuje výhradne na fyzickú nečitateľnosť médií. Okamžikom odstránenia ochranných prostriedkov (adjustačnej fólie, pečatí a i.) sa Odberateľ stáva oprávneným licenčným užívateľom zakúpeného tovaru a zároveň tovaru, ktorý už nie je možné vrátiť Dodávateľovi.
Produkty CPU BOX treba odovzdať kompletné, vrátane pôvodného chladiča.
Reklamácie matičných dosiek budú prijaté len so zadnou plechovou krytkou. V prípade reklamácie novej matičnej dosky prosíme dodať komplet príslušenstvo. Socket musí byť zakrytý krytkou.
Zoznam všetkých autorizovaných stredísk
Zadavanie reklamacii cez mail
10 Záverečné ustanovenia
- Reklamačný poriadok Dodávateľa tvorí neoddeliteľnú súčasť Zmluvy o obchodných vzťahoch a VOP.
- Ustanovenia reklamačného poriadku nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom podpísania Zmluvy o obchodných vzťahoch. V prípadoch, kedy Odberateľ neuzavrie s Dodávateľom Zmluvu o obchodných vzťahoch, a obchodný vzťah vznikne okamihom potvrdenia objednávky zo strany Dodávateľa, Odberateľ týmto momentom súhlasí s reklamačnými podmienkami Dodávateľa.
- Dodávateľ nezodpovedá za škodu spôsobenú Odberateľovi v prípade, ak Dodávateľ zistí, že výrobca, resp. distribútor reklamovaného tovaru, od ktorého Dodávateľ tovar kúpil, nie je schopný v dôsledku insolventnosti podniku (vyhlásenie konkurzu na majetok úpadcu, likvidácia podniku bez právneho nástupcu) vybaviť reklamácie v zmysle dojednaných obchodných podmienok. V takom prípade si Dodávateľ vyhradzuje právo reklamovaný tovar bez vybavenia reklamácie Odberateľovi vrátiť.